Tuesday, March 5, 2013

Bourjois Delice de Poudre Bronzing Powder + Uygulamasi

Merhabalar!
Bu yazimda sizlere Bourjois'nin Bronzing Powder'ini tanitacagim. Kardesimin bana verdigi bu bronzeri ben cok sevdim! Gelin adim adim anlatayim sizlere. :-)



Paketlemesi: Bildigimiz plastik pudra kaplarindan degil, daha dayaniksiz bir mal ile yapilmis, tipki theBalm'in pudra ürünleri gibi. Bir paket cikolata gibi görünyor disindan, pudranin kendisinin ise cikolata gibi bir formu var. Bence cok hos görünüyor, fakat dayaniksiz maldan yapildigi icin birkac puan kiriyorum. Puan 8/10


Icerigi: 16,5 gram ile cok uzun bir süre kullanilabilir. Puan: 10/10

Icerdigi maddeler: Gördügünüz gibi ilk sirada Talc ve Mica iceriyor. Tabii bunlar cildimiz icin pek iyi maddeler degil. Keske daha saglikli alternatifler bulabilselerdi, o zaman cok daha severek kullanirdim. Gerci Talc ve Mica'yi hemen hemen her pudra ürününde bulabiliriz. Mica zaten ürüne parlaklik katan maddedir. Talc ise farkli pudra ve yaglarla karistirilinca cildimizdeki kaliciligini uzatma etkisine sahip. Ayni zamanda cildimizdeki yagli bölgeleri kontrol altinda tutuyor ve matlastriyor. Yani T-bölgemizin en iyi arkadasi. Cildimiz icin kötü olmayabilir, ama ya kendimiz icin? Burada olay degisiyor iste. Talc cok ince bir madde oldugu icin bu bronzeri (veya alliklarimizi, ya da icinde Talc olan her seyi: dudak kalemleri, göz kalemleri, vs) uygularken cok kolayca agzimizdan girip cigerlerimize kadar ulasabiliyor. En kötü sonuclardan biri de ciger kanseri oluyor. Yani lütfen dikkat edin. Ya Talc icermeyen ürünler alin, ya da Talc iceren ürünlerinizi dikkatle kullanin. Gecen sene kozmetikte Talc iceren ürünler yüzünden kanser olup ölen bir genc kadinin haberini okudum ve bayagi korktum. Puan: 3/10Fiyati: Sanirim 7-8€ civarindaydi. Yani gayet uygun, hele ki 16,5 gram icin. Puan: 10/10


Swatches

Kaliciligi: Bütün gün yüzümde durdurup test etmedim acikcasi, ama en az 6-7 saat durdugunu garantileyebilirim, cünkü birkac uzun is gününün sonunda hala ilk sürdügümkü gibi duruyordu yanaklarimda. Puan: 10/10

Rengi: Hafif kirmizi alt tonlu sicak koyu bir renk. Ben yanaklarima sürdügümde begendim, ama her daim yine de soguk alt tonlu bir renk secerdim (mesela Benefit Hoola), cünkü soguk alt tonlu renklerin cildime daha uygun oldugunu düsünüyorum. Bu hafiften turuncuya kacan renk beni benden almadi, ama yine de hos durdu yanaklarimda. Benim cok acik bir ten rengim vardir (MAC NC15 - NC20 arasi), ve bu bronzer benim icin fazla koyu degildi, aksine, gayet iyi bir renkti benim cildim icin. Ayni zamanda koyu tenlere de iyi gidebilecegini düsünüyorum. 'Universal' bir renk diyebiliriz belki de; her tene uyum sagladigini düsünüyorum cünkü. Puan: 10/10


Uygulanmis hali:Gördügünüz gibi cok hafifce yanak kemiklerimin altina uyguladim. Agir bronzer görüntüsünü sevmiyorum. Böyle hafif uygulayip iyice yedirince de cok dogal bir görüntü veriyor.

Bu ürünü kardesim Lisa Eldridge'den duydugu icin almisti galiba, ama emin degilim. Kendisi de bayagi sevmisti, ve ben de begendim. Kirmiziya kacan alt tonlu bronzerlari sevenlere önerimdir. Talc hakkinda dediklerimi de aklinizin bir kösesine yazin lütfen, bir sonraki allik/bronzer alisverisinizde ona göre davranirsiniz.

Herkese güzel bir gün dilerim!

10 comments:

  1. Ooff bu benim wishlist'mdeee ! <3

    ReplyDelete
  2. Görüntüsüne vurulduğum ama renginden dolayı almadığım bronzer <3 Çok güzel görünüyor:):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rengi sana iyi gider aslinda Emel'im, senin de benim gibi ten rengin. :-)

      Delete
  3. Söylediklerine katılıyorum canım. Paraben ve talc konusu tüm cilt ürünlerinde dikkat edilmesi gereken konu. Hele ki pudra/krem/fondöten gibi uzun süre ciltte kalan, büyük kısmı ciltten emilen ürünlerde. Bu konuda paraben ve talc free bir ürün olan The Balm Bahama Mama yı önerebilirim. Üstelik kızıllık içermeyen mat bir bronzer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Süpersin ablacim! Öneri icin cok tesekkür ederim :-)))

      Delete
    2. Herzaman cnm :)) Bu arada sen gereksiz bulsan da Tha Balm Sexy Mama da güzel pudradır. Çok ince olduğundan sadece setting yapar ve Stay Matte pudradan daha doğal durur. Ama kapatıcılık sıfır tabii ;))

      Delete
    3. Haha :D Belki su an kullandigim setting powderim bitince ona gecis yaparim :-) Ince bir yapisi oldugunu her yerde okudum ve ilgimi cekti biraz da :-) Tesekkür ederim ablacim <3

      Delete
  4. Talc ve Mica haricinde yanlış okumadıysam içinde metilparaben ve propilparaben var. Kanserojen bu maddelere dikkat edelim. Firmalar da yavaş yavaş etkilerini gördükçe parabensiz ürünler çıkarıyor. Umarım bu ürünün de daha sağlıklı bir versiyonu çıkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet, paraben de kansere yol aciyormus, bunu duymustum daha önce. Insallah yakinda daha saglikli pudralar cikar. :-)

      Delete